Föräldrarutbildning 2 dagar.

Har haft problem med att komma in på min blogg ett bra tag nu, och så äntligen är jag inne igen.

Förra veckan var efterlängtad och otroligt händelserik. Den 6 & 7 december mellan kl 8-12, var det dags för föräldrarutbildning för mig och Andreas. Vi var ca 11-12 par som var samlade i ett rum på MVC i Farsta för att tillsammans samla kunskap om förlossningen, smärtlindring, amning samt tiden efter bebisens ankomst. Vi fick även se en förlossningsfilm och i slutet av utbildningen skulle vi ha med oss två frågor att ställa inför gruppen.

Andreas fråga: Hur länge kan man vara ute med en nyfödd bebis om det är flera minusgrader?
Min fråga: Hur ofta/sällan ska man bada en nyfödd bebis?

Två väldigt intressanta dagar och det var jätte kul att träffa andra mammor som befann sig i samma tid av graviditeten. Och även fast vi, självklart, var det yngsta paret i gruppen så kände man sig välkommen.

Den 7 december på kvällen var det även öppen föreläsning på Södersjukhuset, och självklart var vi där. Eftersom att Södersjukhuset är mitt val av sjukhus så var det väldigt självklart att besöka det innan och få råd och tips inför förlossning. Och det fick vi, massor.

Så efter dessa två dagar är jag pumpat med information och jag blir mer och mer sugen på förlossning. Inte ett dugg rädd eller nervös inför vad som komma skall. Bara en enorm längtan. En längtan efter att få träffa vårt lilla kärleksbarn därinne <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0